Thursday, August 12, 2010

Fjällgatan 99

I de svenska kvarteren i Paris finns en gata som heter Fjällgatan. På Fjällgatan 99 huserar ett hemligt sällskap och de är så hemliga att adressen inte ens finns utom för de invigda. Man får gå in genom en annan port och säga att man ska till 99:an. Lokalerna ligger bakom en lönnvägg som ser ut som en bokhylla, man trycker på de två rätta böckerna för att komma in. Sällskapet leds av en kvinna som är allt annat än trevlig, hon dödar folk till höger och vänster, t.ex. genom att knuffa ner dem från stegar. Jag vet, för jag har varit där och sett det! Det sista jag såg var att husen utanför försvann, utsikten från fönstret blev helt blank och plötsligt ramlade det ner döda människor från ovan, vi var i helvetet och hissen som gick upp ville inte stanna på vår våning - vem vill ta risken att stanna i helvetet, liksom? Till slut åkte dock en kompis förbi så jag fick honom att tvångsstanna hissen så vi kunde kliva på och åka upp innan vi blev dränkta i döda kroppar. Det var en... ehm... intressant upplevelse...

För den som inte redan räknat ut detta så var allt en dröm, jag har aldrig varit i Paris och vet inte alls om det ens finns några svenska kvarter!

No comments: