Sunday, August 01, 2010

Wohoo!!

Nya träningsskorna fortsätter att leverera! Nytt personligt distansrekord idag, 6.65 km. Kände det på mig redan innan jag gick ut, att det fanns mer i kroppen än vad jag gav senast, så jag siktade mot 5.7 men tänkte att jag skulle va nöjd med 5.3 också. Men sen kom sista 950 av bara farten, eller hur man ska se det. Saken är den att "Stora varvet" är 4.7 km, "Lilla varvet" är 1.9. Senast sprang jag Stora varvet och sen hem vilket blev 5.3. Idag tänkte jag att jag skulle springa Stora varvet och sen en km till på Lilla och sen var det okej att gå resten. Men när jag ändå var igång så tog jag den sista biten också. Det började regna så smått runt 3.5 men det hindrade inte mig från att fortsätta :) Just ikväll känns inte den där milen helt omöjlig om en månad... Om man bortser från det passet jag bröt häromdagen så har jag faktiskt satt nya distansrekord fem pass i rad nu!

Nån gång i livet ska jag klara 5 km på under en halvtimme, men just nu är jag så sjukt nöjd med mig själv ändå så jag tänker inte tänka mer på det förrän en annan gång!

No comments: