Friday, July 30, 2010

Äntligen! Nya skor...

Nya skor och humöret på topp, då blev det roligt att springa igen :) Kände mig lite missmodig efter förra försöket, men nu känns det bättre med nya personliga rekord på både distans och tid (ni får inte glömma att jag är nybörjare!) Dryga halvmilen på dryga halvtimmen idag, två tummar upp. Om nån undrar så blev skorna ett par Asics till slut och de kändes riktigt bra idag, förutom ett gruskorn som låg och skavde en stund, men det har ju inte med skorna att göra... Så pass bra att jag alltså inte nöjde mig med 4,7 som jag hade tänkt utan fortsatte en liten bit till. Skulle vilja påstå att jag hade kunnat springa ännu längre, men jag vet inte om det hade blivit så himla många hundra meter till... :) Men nu har jag iaf hittat ett effektivt sätt att utveckla min runda: En liten liten bit av den går genom ett villaområde och där är det ju superenkelt att lägga till ett par-tre hundra meter varje gång genom att bara springa runt ett kvarter till! Kanske inte funkar huuur länge som helst men jag borde kunna öka nån kilometer till där iaf, sen får jag väl helt enkelt börja springa två varv.

E har somnat, A spelar Starcraft II (som ungefär resten av universum verkar göra sen det släpptes i tisdags) och nu ska jag njuta av en lugn kväll. Imorgon bär det av till hufvudstaden för en kväll på stan, med middag på Djingis Khan, bio (Inception) och sen en natt på hotell bara för att lyxa till det lite... Sen är det bara två, jag säger T V Å veckor kvar tills Lillstrumpan börjar på dagis! Galet!

No comments: