Sunday, July 18, 2010

Sommarrapport

Sakta men säkert närmar jag mig 500 inlägg, vilket ju faktiskt borde vara det minsta man kan begära på nästan fem års bloggande! Solen skiner, sillen är uppäten och jordgubbarna finns äntligen hemma, efter tre dagars suktande. Däremot ingen ny fläkt (tur vi har den gamla, även om den inte räcker till hela lägenheten). Har varit på Biltema, City Gross, Coop, Elgiganten, Expert, Ica Maxi, Jula, Jysk, Rusta, en del av dem flera gånger till och med. Men ingen fläkt. Hur som helst så är jag rätt nöjd med vädret :) För typ 7 år sen hade jag inget sommarjobb, det året var sommaren också supersolig. Jag lyckas pricka in mina långlediga somrar helt enkelt... Imorrn blir det stranden igen. Jag, E och en vattenmelon. Låter som en bra dag i mina öron iaf, även om A inte är lika övertygad (och därför väljer att stanna hemma). Har fått ett getingbo på balkongen. Radar-sprayen var slut på både Maxi och City Gross idag, så det blir till att ringa värden imorgon och kolla om de gör nåt åt saken, eller om vi får fortsätta jaga runt efter spray...

Fast jag måste erkänna att hur mycket jag än tycker om vädret just den här sommaren så längtar jag tills jag börjar jobba i september.

No comments: