Friday, July 16, 2010

Solsting

Nu äre så där länge sen jag uppdaterade bloggen igen. Skäms!

Vaknade med huvudvärk i morse så jag började dagen med två Panodil. Jag försöker undvika värktabletter så långt det är möjligt, gillar inte riktigt tanken på att stoppa i mig dom av nån anledning. Men i morse fick det bli två. Skjutsade Ja som varit här ett par dagar till tåget och åkte hem för att hämta E. Huvudvärken till trots så hade jag en del ärenden att uträtta, så vi gav oss ut på fläktjakt för tredje dagen i rad. Till ingen nytta... Det är slutsålt i hela Uppsala och alla säger "Vi får in imorrn eller senare idag eller igår eller aldrig men det får vi inte säga till kunderna". Åt lunch på Ikea, träffade på en jobbarkompis som frågade om jag varit utomlands... Nä, bara mammaledig rätt säsong :) Kom hem och hade fortfarande huvudvärk, gick o la mig en stund och tog sen en Treo. Hjälpte fortfarande inte. Med lite andra symptom som illamående och en aning yrsel under dagen så kan man ana solsting... Av den anledningen har det vart rätt skönt att vara inomhus (på alla affärer) idag, men jag saknar solen och stranden! Har just tagit två Ipren och hoppas att huvudet mår bättre så jag o E kan leka ute imorrn! Tycker mig ha druckit enorma mängder idag, ska fortsätta med det imorrn. Och just nu jobbar jag på att återställa saltbalansen i kroppen med en skål chips, medan A sitter o nördar med CF. Förutom det fysiska tillståndet en ganska behaglig fredagskväll. Hade planerat en liten joggingtur också, men den får vänta till imorrn kväll.

No comments: