Tuesday, July 27, 2010

Skor, del... sjuttielva? Minst fyra iaf

Ibland består livet av tvära kast fram och tillbaka. Som idag. Eller de senaste dagarna, som nått sin kulmen idag. Först skulle jag köpa nya skor om en månad, sen bestämde jag mig för att köpa dem nu, sen kom ekonomin emellan och jag bestämde tillbaka att köpa dem om en månad och sen idag kom knäna emellan så jag MÅSTE köpa nya skor pronto. TACK OCH LOV för snälla finansiärer när man behöver låna lite pengar :)

Dagens pass (det känns som att detta mer o mer liknar en sportblogg, men det är det inte!) gick SÅDÄR bra kan man väl säga... Gick ut alldeles för fort (en snabb beräkning på Funbeat sa att jag sprang ca 0,5 km/h fortare än vanligt och det är ändå rätt stor skillnad på 9,3 eller 9,8 km/h. Iaf i kroppen. Detta dessutom ett medel efter att jag sänkt hastigheten rejält efter knappt 2 km). Hade dessutom druckit alldeles väldigt lite vatten hela dagen, trots att jag föresatte mig att dricka massa vatten just för att orka springa på kvällen. Mission failed, orsak okänd. Sen var det ju det där med knäna och benhinnorna... Jag vet inte riktigt vad som hände där på asfalten förra veckan men idag gjorde det väldigt väldigt mycket mer ont än vanligt, så pass att jag fick ge upp efter 2,7 och gå hem. Utan skor! Eller med skorna i handen.

Nu är pizzan i ugnen snart klar, dags för mat!

1 comment:

Jossan said...

lugn och försiktig min vän... asfalt är inge bra för benen!!!ta lite lugnt så du inte springer för mkt och överbelastar nu, även om du inte springer på asfalt längre...du kan ju smörja lite med Zon också, det gjorde jag förrut när jag hade ont i benhinnorna...kram!