Wednesday, August 25, 2010

Solen sken iaf en liten stund...

Vilken dag... Kunde ju ha både börjat och fortsatt bättre! Fick börja med att gå upp en halvtimme tidigare i morse, för att golvläggaren skulle komma kl 8 och lägga golv i kök o hall. Kände att det vore bra att va klar med frukosten då, så att han kunde komma igång i köket åtminstone. När jag o E gick hemifrån vid 9 hade han fortfarande inte kommit!

Det var inte bara golvläggaren som inte kom när han skulle, min lön behagade inte heller dyka upp. Så efter lämning på dagis blev det till att ringa jobbet, där lönekontoret var obemannat pga utbildning. Alltså: Lönekontoret på HK. Där fick jag veta att min semesteransökan var borta och att jag därför inte hade fått nån lön den här månaden. Däremot hade de fått in min föräldraledighetsansökan som jag skickade i samma kuvert... Som tur var så var kvinnan i telefon superhjälpsam och lovade att ordna, enda problemet var att hennes chef som måste skriva under inte var inne idag men pengarna ska finnas på mitt konto på fredag. På eftermiddagen ringde hon dessutom tillbaka och berättade exakt hur mycket jag ska få. Dagens ros till Sis!

Efter telefonsamtalet var det dags att träna en sväng, eftersom jag ändå inte kunde vara hemma. Eftersom jag inte kunde vara hemma så blev det inomhusträning på Friskis, så jag kunde duscha efteråt. Började med att det var en låååång ler-vattenpöl tvärsöver alla lediga parkeringsrutor, ca en meter bred och lagom lätt att hoppa över när man inte hittar nånstans att ens sätta ner fötterna utanför bilen... Gick dock bra, jag kom över torrskodd! Väl inne på gymmet så verkade även PRO ha bestämt sig för att det var en bra träningsdag, fullproppat och medelåldern låg nånstans runt 65-70. Söta gubbar o gummor som hade svårt att hålla sig kvar på löpbanden, trots en hastighet av ca 4 km/h och krampaktiga tag om handtagen. Ganska underhållande :) Jag sprang 5 km på ny PB-tid (vilket inte betyder att det gick fort...) och hoppade in i duschen. Där fortsatte motgångarna; jag hade inte tagit med någon schampooflaska, eftersom jag visste att jag hade ett par provförpackningar i träningsväskan. Only problem: Det gick inte att öppna dem utan sax. Och vem har sax med sig i duschen?! Klantigt av tillverkaren. Jag fick tvätta håret med duschkräm (sorry alla frisörer out there!)

Gick ut till bilen igen, lyckades inte lika bra med vattenpölen den gången utan trampade i med ena foten. Suck. Åkte och hämtade E på dagis, självklart började det ösregna på vägen från bilen och jag hade ingen jacka med mig eftersom det var uppehåll när jag gick hemifrån. Kom hem och insåg att vi inte kunde gå in eftersom golvläggaren inte var klar. Fick sitta i trappan och invänta A för att sedan åka till Ikea för lunch. Träffade lillkompisen Selma och hennes mamma där så vi fick trevligt lunchsällskap och lite leksällskap efter lunchen. Lämnade A & E hemma och åkte iväg till frisören sen. Skönt att bli lite ompysslad :) Nästa gång tror jag det blir manikyr...

1 comment:

Nellie said...

:P satt och pratade i telefon samtidigt som jag skrev. Något man kanske skall undvika i fortsättningen, men det är bra att jag har dig :D