Tuesday, August 17, 2010

Ska bara skryta lite

Det är inte alltid roligt att springa, även om det är roligt att se när resultaten blir bättre både distans- och tidsmässigt. Har dock känt på sistone att det vore trevligt med nån sorts omväxling, så jag var inte svårövertalad när DPS frågade om jag ville med till Friskis idag. På dubbla pass. Vi körde först en timme core, vilket var betydligt svårare än jag trodde! Hittade "djupa bukstödet" utan problem - men att hålla det utan att hålla andan samtidigt som jag gjorde övningarna var svårare... Men men, övning ger ju färdighet och jag har ju ändå tänkt träna core i höst så det var väl bra med ett första pass... Sen gav vi oss direkt in på ett spinning-pass. Ett tag trodde jag att jag skulle svimma, men efter en liten stund gick det som på räls! Nu var det ju iofs ett baspass, vilket är något enklare än de medelpass jag brukar gå på, men det var ändå mitt andra pass för kvällen, total träningstid 115 minuter. Summa summarum är jag rätt nöjd med mig själv just nu (även om jag faktiskt, tro det eller ej, funderade på att springa en runda också efteråt. Sen tog jag mitt förnuft till fånga...)

Ögnade igenom en artikel i Aftonbladets nätupplaga, där en man satsade pengar på att jorden skulle gå under i fredags. Om han hade vunnit (vilket vi ju alla vet att han inte gjorde!) så hade han vunnit 4,7 miljoner. Då återstår den stora frågan: Vad ska man göra med 4,7 miljoner kronor när jorden har gått under!? Det är ju bara en lose-lose situation...

No comments: