Wednesday, October 01, 2014

Jobb och sånt

Jag trivs otroligt bra på min arbetsplats och har alltid gjort. Det är väl det som gjort att jag varit kvar där i 7 år, till skillnad från min generation som annars byter jobb som andra byter strumpor. 2 gånger på 3 år i snitt tror jag att jag hörde för nåt år sen. Men ibland så tänker jag att det nån gång i livet vore roligt att testa något annat. En sak som gör att jag drar mig är alla statliga förmåner och den relativt höga lönen. Jag räknas knappast som nån höginkomsttagare, men har bättre betalt än på soc. Och förstås, mina härliga arbetskamrater!

Om jag skulle byta jobb så skulle jag gärna jobba med utredningar av nåt slag, typ Frivården eller Rättsmedicin. Och så länge det inte finns nån sån tjänst åt mig så trivs jag vidare där jag är nu.

Sen en dag så dyker det upp en annons om ett jobb på vår placeringsenhet på HK och så tänker jag att jag att det vore ett lämpligt alternativ till min nuvarande tjänst. Har funderat fram och tillbaka den senaste tiden, vägt för- och nackdelar mot varandra. HK ligger i Stockholm = pendling (-). Tjänsten är tidsbegränsad, vilket ju kan vara bra om man vill testa innan man bestämmer sig (+). Jobbet innebär jour på kvällar, nätter och helger - går det att få ihop även med A's jobb? Många tankar som har snurrat senaste tiden, jag ringde placeringschefen och bollade lite frågor och bestämde mig sen - jag ska inte söka det här. Just nu är inte rätt tid att pendla och vara borta ett par timmar extra varje dag. Kanske om 10 år, när barnen blivit äldre och mer självgående, men idag är jag inte beredd att göra den uppoffringen. Dessutom känner jag mig inte helt klar på min nuvarande arbetsplats.

Det är alltid skönt att fatta beslut, mitt beslut idag är att inte byta jobb just nu.

No comments: