Thursday, October 16, 2014

Ledig torsdag

En härlig dag med morgonmys i soffan.


Efter frukost tog jag barnen till stan för att handla födelsedagspresent till vännen som fyller 2 i helgen. Därefter tog vi en tur till biblioteket. Vissa var mer intresserade av böckerna än andra och det slutade med att hon hann läsa två böcker helt själv och lånade med sig fem hem.



En tur via Papper också, som hade 50% på allt. Kom hem med några fina presentkartonger och -band. Det är inte alldeles omöjligt att jag tar en tur till dit nån dag framöver, hörde att de hoppas kunna stänga butiken (flytta är nog mer rätt ord) i början av november.

(Bilden är lånad från hemsidan, papper.nu)


A lagade middag och jag gick och tränade. 45 minuter spinning som brände i låren. Mascaran satt kvar där den skulle, till skillnad från förra veckan då den satt på kinden. Jag skojar inte, var helt svart i ansiktet. Fattade först inte varför folk kollade på mig, men sen passerade jag förbi spegeln i omklädningsrummet och då gick det upp... Kom trots detta en km längre på samma pass idag. Tufft, men skönt.

Nu har jag landat i soffan. S sover, E pratar för sig själv. Tvätten ligger i tvättmaskinen och vill bli hängd, disken står på bänken och vill komma in i sin maskin. Jag tänker mig att jag hänger tvätten och låter disken vänta. Ska se nåt avsnitt av Homeland också, < 3 Netflix.

No comments: