Sunday, October 19, 2014

Ryssen kommer

Jag skulle inte titulera mig konspirationsteoretiker till vardags, men ibland blir jag lite nojig. Vad är det Ryssland gör? Kränker luftrum och övar flyganfall hela sommaren och sen lägger de en ubåt i Stockholms skärgård? Vill de starta krig mot oss? Är det dags att bli orolig och börja bunkra konserver, filtar och rent vatten? Tänka ut en flyktplan? Vart tar man vägen isf? :/

Nä, jag drömmer mig bort på Hemnet istället. Hittade just en jättefin lägenhet (med lite trist kök förvisso) med visning imorgon och på måndag. Men det känns lite för bra för att vara sant med priset vs månadsavgiften - tror skon klämmer och skaver i den pågående stamrenoveringen. Hur mycket kan en sådan tänkas påverka avgiften till föreningen? Har mailat frågan till mäklaren, får se om jag får svar imorgon. Vill ju inte står där med tre dolda tusen till på halsen när vi väl har flyttat in så det är ju bra att veta om det ens är värt att gå på visning. Helt annan del av stan också, så då måste man (vi) ta ställning till hur vi ska göra med barnen framöver. Och kanske köpa en till bil, beroende på om A är sugen på att fortsätta cykla när det blir längre till jobbet. Mycket att tänka på...

Om man skulle ta o krypa till kojs istället. Ha en trevlig söndag allihop!

No comments: