Wednesday, October 22, 2014

MItt i veckan

Ibland undrar jag varför vi betalar hyra. Vi fick stopp i köksavloppet i måndags, A ringde värden igår som talade om att de inte hade tid att komma. Jag sa till honom på kvällen att ringa idag igen, eftersom vi inte ens kunde diska. Idag sa de att de skulle försöka komma, men kunde inte lova något. A hotade med att ringa fastighetsjouren på kvällstid och helt plötsligt dök de upp. Men vad är det för service?! Inte för att hyran är särskilt hög här ute, men jag tycker man kan förvänta sig en viss nivå ändå. Snubben som dök upp sa att problemet inte satt hos oss egentligen, utan längre ner i rören, vilket ju kan förklara det senaste halvårets frekventa översvämningar och stopp.

Fick mig en oförtjänt sovmorgon i morse, eftersom jag hade tid hos Herr Tandläkare strax efter att jag borde börjat jobba. Inga hål, skönt. Gillar varken borren eller bedövningen. Efter det åkte jag till jobbet och hann med lite lagom mycket innan hela eftermiddagen försvann i möte. Imorgon är det torsdag, my least favourite day of the week. Har ägnat den här onsdagskvällen åt att tugga gurka. Gjorde en dip med kvarg i basen. Inte jättegott, men okej. Orkade inte blogga i söndags, så ni fick aldrig nån vikt då, men hittills ligger jag på -0.7 kg sen jag lovade att börja uppdatera er en gång i veckan (min plan är att göra det på söndagar). Fick ont i halsen i helgen och har inte tränat sen i torsdags. Kryper lite i benen, men ändå skönt att kunna vara hemma utan att ha dåligt samvete över det. Idag började näsan bli täppt också, så några dagar till dröjer det nog innan jag tar mig iväg. Ger How to get away with murder ett halvt öga ikväll, försöker avgöra om den är något att ha. Missade första avsnittet, kommer säkerligen hända fler gånger även om det här typ är den tid då det går att titta på tv ifred.

No comments: