Wednesday, October 08, 2014

Disappointment Day

Det här verkar vara något av besvikelsernas dag; när jag kom hem från seminariet så bytte jag om och hämtade barnen. Tog med dem till centrum för lite middag. "Jag vill inte äta kovv" sa S. Nej, min plan var Subway så det var ju lugnt. Ända tills vi kom till Subway och ungen säger "Jag vill inte äta macka"... Det slutade med varmkorv för hans del ändå.

Sen var min plan att gå till gymmet och lämna barnen på Mini. Gymmet har nyss bytt namn, så Mini-Sats heter nu bara Mini. S deklarerade "De e tåkit Mini-Satt" och vääägrade gå in. Stora tårar sprutade och efter en kvart gav jag upp och talade om för E att vi måste gå hem igen. Då var det hennes tur att bli lika ledsen - för hon ville ju absolut inte gå hem! Suck. Var rätt besviken jag också, för jag kände mig verkligen laddad för ett träningspass idag! A jobbar så nån löprunda blir det inte tal om ikväll heller. Imorgon gör jag ett nytt försök, tar bara med mig E till Mini då.

När barnen lagt sig tänkte jag slå igång DVD:n, fick leta en kvart efter dosan - som låg precis där den brukar. Höll på att bli en besvikelse till där, men den redde ju ut sig som tur var.

No comments: