Sunday, October 12, 2014

I've let myself go

I'm about to go on a journey. Vissa resor i livet gör man bara en gång. Jag antar att Tobago var en sån resa, särskilt som den var fullt betald. Andra resor gör man så gott som dagligen; till jobbet, till ICA, till dagis...

Den resan jag tänker börja nu har jag gjort förut. Den är mer av en bildlig resa, för jag kommer inte ta vägen nånstans. Jag tänker bara gå ner i vikt. Ni kommer inte få veta vad jag väger nu eller nånstans längs med vägen, men jag vill ner 6.5 kilo. Det började redan förra hösten, när jag blev sjukskriven, satt hemma och åt choklad och inte tränade. +3 kilo på 6 veckor. Skojar inte. Sen dess har det krupit på ett par kilo till och de försvinner liksom inte. Så nu tar jag på mig hårdhandskarna, innan jul ska de bort! Jag kommer rapportera till er en gång i veckan - inte för att jag tror att ni bryr er, eller tycker särskilt mycket mer eller mindre om mig pga min vikt, men för att jag behöver hållas accountable nånstans. När jag bara rapporterar till mig själv så antar jag en skiter-i-attityd, men nu blir det svårare att smita undan.

Har haft en mycket trevlig helg, med fredagskollegor, lördagsvänner och -familj samt söndagsstäd. Just den sista biten var väl kanske inte så jättetrevlig, men den avslutades med en god middag och ett rent (renare) hem. Till veckan har jag semester, inleder starkt med Leos lekland imorgon och Fyrishov på tisdag. Om vädret håller sig någorlunda stabilt så skulle jag kunna tänka mig en sväng i skogen på onsdag.

Nu ska jag ta en välbehövlig dusch.

No comments: