Thursday, September 11, 2014

We all want the same

Jag har gått från Nervös till SJUKT Nervös de senaste dagarna. På lördag smäller det och jag vet inte om jag kommer klara det. Jag har ju trots allt aldrig sprungit längre än 18 km förut och det passet var ett av mitt livs jobbigaste (vilket ju känns rimligt). Det känns väldigt olovande att jag knappt orkade 18 och nu ska jag plötsligt klara 21 :/ Alla måste lova att inte skratta om det tar extremt lång tid!

Har varit på teater ikväll, kul att göra något annat än att gå till lekparken eller fika på Gränby. Såg en föreställning om flyktingskap och de öden flyktingarna möter på sin resa. Mycket intressant!

Sen det här med valet - "Uppsala kan bättre, kryssa mig". Eh, jaha, på vilka grunder då? Vad tänker du göra för att förbättra vad? Och så det där med att alla vill ha "bättre skola, bättre vård, fler jobb" - ja, det är klart vi vill. Men det intressanta tycker jag är HUR ni ska uppnå det. Alla lovar samma saker, frågan är vem som håller det. Jag hittade den här bilden på den här sidan. We obviously all want the same egentligen.


Imorgon blir det ett kort, lätt pass för att hålla benen igång. Sen är det dags... Hu!

1 comment:

AnnieeG said...

Skit samma hur lång tid det tar, du grejar det galant! Jag är också nervös... (Inte för hur det ska gå för dig utan för egen del ;-)