Friday, September 26, 2014

Var och en

Ibland blir jag sugen på att stänga av kommentarsfunktionen här. Sen tänker jag att var och en får stå för sina egna dumheter. Ibland borde var och en även rannsaka sig själv; om nu mina barns framtida avståndstagande beror på vad jag sått nu så kanske det är i sitt eget föräldraskap man ska leta orsaker när ens egna barn inte vill prata med en heller. Istället för att lägga det ansvaret på mig. Men det är förståeligt att det känns enklare att skylla på nån annan än sig själv. Jag har ju trots allt stulit det vuxna barnet som är helt utan egen vilja!

Idag blev det vab. S kom hem o var risig i magen igår så jag passade på att ta en lugn uppladdning för Lidingö. Mest åkt bil hela dan känns det som, Uppsala - Lidingö - Järfälla. Skönt att slippa åka fr Uppsala kl 17 dock. Hittade nummerlappen utan problem o fick ett hum om hur lång tid jag behöver imorgon bitti. Hoppas slippa regn!

Avslutar kvällen med lite Idol och te ihop med mamma o pappa.

No comments: