Thursday, September 18, 2014

Tvättade pengar


Ni vet den där känslan när man hittar en bortglömd 20-lapp i fickan? ”Hurra, en (halv) latte!”, liksom. Jag hittade 250 spänn i en väska häromdagen. Det täckte båda kollegornas födelsedagsinsamlingar, en lunch och blev ändå del över. Idag hittade jag en hundring till, i en annan väska, tjoho!  Igår kväll hittade jag en tjuga i tvättmaskinen också, men det var bara lunchväxeln som jag glömt att ta ur innan jag la byxorna i tvätten. Just 20 spänn gör ju kanske varken till eller från, men när jag för ett femtontal år sen råkade komma på att jag glömt 3000 i byxfickan som just snurrade runt i maskinen, då var jag rätt förstörd, tills jag insåg efteråt att pengar tål att tvättas eftersom de inte är gjorda av papper som jag trodde. Det var väldigt bra timing att hitta de där pengarna, för ett av mina typ två par jeans sprack häromdagen. Nu ska jag bara fundera på vart jag ska köpa nya, för de senaste jag köpt har varit dålig kvalitet. Kanske skulle fundera på ett par från Filippa? De har jag bara bra erfarenheter av sedan tidigare, synd bara att de är så dyra L Fast det är klart, om de billiga bara håller ett halvår så kan det ju vara värt. Om man tar en sväng förbi Barkarby kan man ju kanske spara någon hundralapp eller så, som man kan glömma bort i en väska sen…

No comments: