Monday, September 29, 2014

Hus

Intensiv dag idag. Började med att jobba, efter en fredagsvab som gjorde tredagarshelg. Studiedag för killarna, så sovmorgon till 10 för dem. Såna morgnar brukar kunna vara jätteeffektiva, men den här blev mer förvirrad, mest för att jag inte visste om det här förrän strax efter 8 i morse när jag kollade mailen. Pga. sovmorgonen var vårt morgonmöte uppskjutet till 8.30 och drog ut på tiden eftersom vi ändå hade tid. Helt plötsligt var klockan kvart över 9 och jag hade fortfarande inte kommit igång ordentligt. Tog dock tag i saker och fick klart allt jag skulle innan jag gick hem. Hann dessutom klämma in en lyxlunch (det blir många såna när man glömmer matlådan stup i kvarten!) med biträdande F.

Kom hem, fixade mat åt barnen och tog med mig E på husvisning. Hus och hus, men typ ett radhus utan trädgård. Upplägget är som klippt och skuret för mig, men huset i sig var lite för litet. Om det hade vart 20 kvadrat större så hade det varit mer intressant (förutsatt att kvadraten vore fördelade på rätt ställen). Det intressantaste just idag var att den gamla kamratstödjaren mitt gymnasium också var där. Hoppas han får huset, om han vill ha det. Han var en bra människa, det är kul när det går bra för såna. Själv fortsätter jag ha is i magen i väntan på Det Perfekta Boendet.

For från visningen till gymmet, lämnade E på Mini-SATS och körde en timme på crosstrainern. Varierade lite mellan Tyngre Motstånd och Snabbare Tempo,  kändes bra. Handlade lite akutvaror, hämtade paket på "Posten" och åkte hem. S var fortfarande vaken fast klockan var nästan 20, brukar typ aldrig hända efter 19.30 i vanliga fall. Nåväl, A gjorde ett nytt försök att lägga honom och då tog det inte ens två minuter innan han sov. Sen gick E och la sig o jag själv passade på att rensa lite avlopp innan jag duschade.

Nu hägrar sängen.

No comments: