Tuesday, September 09, 2014

FYRA

dagar kvar till Halvmaran! Hej och hå, hur ska det gå!?

Bestämde mig för att testa en carb-loading, så jag började med att tömma systemet idag. Inga kolhydrater till lunch eller middag (eller dessemellan). Som min träning har sett ut senaste halvåret så finns det inte så mycket utrymme att "vila sig i form", för då måste jag dra ner helt på det och det blir ju inte bra heller. Kom således på den smarta idén att ge mig ut på en löptur på kvällen. Hej och hå igen! Hur kan så kort sträcka (5.4 km) vara så jobbig?! Det gick inte ens särskilt fort. Måste ju bero på tömningen och bristande energi. Imorgon börjar jag ladda istället och hoppas på att musklerna håller hela vägen på lördag!

Det känns som en halv evighet sen jag anmälde mig till Halvmaran och då kändes det som en bra idé. Längtar tills det är över :/

PS: Om man säger att man ska sluta läsa min blogg så kan man göra det, det går bra.

4 comments:

mamsen said...

Med den småländska envisheten i blodet kommer du att klara halvmaran. Hejaheja!!

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Tror jag läser den ändå, det är ganska kul. Du får gärna läsa mina oxå.

Anonymous said...

Du kommer klara det! I believe in you!/Jo

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Lycka till med halvmaran. Jag skulle aldrig orka springa överhuvudtaget, men jag går 2km ibland 2,5 varje dag, istället.