Sunday, September 14, 2014

Dagen efter

Laddade upp för en sån här morgon, med Disneydags som underhållning i bakgrunden.



Sen kom de här huliganerna på att de också ville äta, så då blev det mysfrukost med dem istället.




 Efter frukost rådde lite städning, innan det var dags att kompensera frukosten med en sån här lunch.
 

Fantastiskt god pastasallad som vi fick med resterna av från ma o pa där vi åt middag efter loppet igår. Ingen annan var hungrig när jag höll på att svälta ihjäl, så jag fick äta/läsa själv.

Efter lunchen tog jag med mig barnen till vallokalen för att dra mitt strå till stacken. Försökte förklara det där för E häromdagen, när hon såg en lapp med uppmaningen "RÖSTA". Efter ett tag sa hon "Stopp mamma, jag förstår ändå ingenting av vad du säger". Nåväl, barnen fick följa med och rösta och S blev jätteledsen när vi skulle gå hem igen; "Jag vill inte gå ut! Dumma mamma!"

Efter att resten av familjen också ätit lunch kom en av E's kompisar över för en playdate och tjejerna röjde runt i 4 timmar. Hade så kul att lilla vännen blev ledsen när hennes mamma kom o hämtade, ville INTE åka hem.

Känner mig lagom stel i benen nu och är lite tacksam för den där planeringsdagen imorgon, så jag får åka på playdate hos en härlig mamma istället för att springa på larm på jobbet. För springa lär ta ett par dagar till innan jag ger mig på. Ska nog be min PT om lite mer fokus på överkropp på tisdag... (Kom för övrigt på mig själv idag att fundera över om jag ska springa Halvmaran nästa höst igen, fast jag lovade mig själv igår att aldrig göra om det... Haha, så kan det gå! Vet dock inte om det är värt den energi det kommer kräva att bli bättre på en så pass lång distans, så det lutar åt att jag inte gör om det). 

No comments: