Monday, September 08, 2014

Lyxmåndag

En period i mitt liv var det typ omöjligt att få barnen att somna på kvällarna. Nuförtiden somnar de som på beställning (peppar, peppar...). Det i kombination med att A, som gick av jobbet i morse, bara sovit två timmar senaste dygnet gjorde att jag 19.33 var den enda vakna i familjen. Unnade mig lite lyx i form av ansiktsmask, långdusch och hårinpackning. Jag har märkt att jag fäller sjuka mängder hår när jag gör inpackning eller använder balsam. Jag vet inte om det beror på stress eller bara det faktum att jag typ aldrig (läs: väldigt sällan) borstar håret mellan tvättarna och ibland inte ens då, så allt det där håret som liksom borde falla av under veckan kommer på samma gång i duschen. Läste att håravfall även kan bero på brist på aminosyror, men min PT tyckte att jag skulle testa just aminosyror och lite andra tillskott (magnesium & omega3, inga proteinpulver) för att optimera träningen så om det är det det beror på så lär det ju upphöra rätt snart...

Nu avslutar jag kvällen med ett ljus och lite funderingar kring kolhydratuppladdningens vara eller inte vara. Struntar i att tänka på den där osorterade tvätten som ligger bredvid mig.

No comments: