Monday, November 25, 2013

Öppet brev till Anonymous

Älskade du, just den helgen passar inte. Men jag ses gärna en annan helg, fast förmodligen efter nyår. Då ska vi ju ändå träffas, i Globen :) Vore dock skönt att träffas bara du och jag också... Det får nog bli efter alla kalas i januari! Puss

Till alla er andra:
Dagen på jobbet gick bra, även om det fortfarande var svårt att koncentrera mig på en sak i taget. Skirvaveckosammanfattningarochenbehandlingsrapportochsvarapåmailochfixaprotokolletfrånförraveckansmöte gick liksom ihop, allting samtidigt och jag vet inte om något av det egentligen blev särskilt bra. Men det blev iaf. Sen skulle jag fixa lunch och då fick jag ett sms från JJ som fick mig att skratta högt och så skulle jag hällauppfilochfixaenmackaochdelaenavocadoochringaAochberättaomsmset samtidigt. Då blev inte heller nånting särskilt bra, så jag blev till slut tvungen att tänka i steg. Först häller jag upp fil. Sen tar jag fram müsli. Sen hämtar jag en sked. Sen delar jag en avocado. Sen lägger jag den på mackan. Sen kan jag prata med A. Jag fick berättat om det fantastiskt lustiga innehållet i messet och jag hann äta min lunch. All is således well (även om lunchen som sådan inte var mycket i nån gran, men när matlådan är hemma får man ta vad som råkar finnas till hands). Efter jobbet åkte jag hem och lagade kyckling med chilimarinerad vitlök, den gick inte heller av för hackor. Tog lite crème fraiche på grädden och det blev snäppet bättre än med bara grädde, den syrliga fraichen gick riktigt bra ihop med vitlöksklyftorna. Jag lyckades få till en perfekt smakkombination, en sån där som liksom bara är som ett fyrverkeri i munnen, på sista tuggan. Lycka! Sen såg jag att jag glömt att ta fram broccolin, den stod kvar på bänken. Så då åt jag några buketter broccoli och sen tog jag lite till mat för att få avsluta med den där lyckokänslan på tungan. Mums!

Nu ska jag slänga upp fötterna på bordet (där var de visst redan) och vänta på att A nattat E så vi kan se en film sen.

2 comments:

mamsen said...

Hahahaha, gillar ditt öppna brev :)

Anonymous said...

Me too! <3 & det blir alldeles perfekt att ses efter nyår- no. stress, ta bara hand om dig!!! Krams!!!