Thursday, November 21, 2013

Handle with care

Företagsläkaren (som jag fick träffa idag trots allt) var mer tillmötesgående än husläkaren. Kanske för att min chef var med och talade om hur dåligt jag gör mitt jobb... Hon la inte riktigt fram det på det viset, men konstaterade att jag inte kan koncentrera mig eller få saker gjorda som vanligt och även att jag faktiskt aldrig är sjukskriven (sa jag att det är 12 år sen jag var på en vårdcentral senast?) så när jag är dålig så är jag dålig. Nu är jag sjukskriven på halvtid fram till jul pga depression, sen testar vi hur det går i januari. Har även etablerat psykologkontakt och på det stora hela så kanske det blir bra i slutändan ändå? Ska bara klara kriget med Försäkringskassan först...

3 comments:

AnnieeG said...

Kram <3

Karin said...

Hoppas det inte blir strul med försäkringskassan. Du behöver det här! Kram

mamsen said...

Håller alla tummar för att du ska slippa bråka med föesäkringskassan och koncentrera dig på att må bättre ist. Kram