Saturday, November 09, 2013

Exhausted

Efter 11 timmars sömn kan man tycka att jag borde ha varit rätt pigg idag, men icke. Trött så in i baljan exakt hela dagen, gick från sängen till soffan vid 10 och blev mer eller mindre kvar där tills barnen gick och la sig. Då hängde jag lite tvätt och sen tillbaka till soffan. Jag har stoppat i S mat (läs: försökt, han kastade det mesta på golvet), E blev bjuden på lunch hos en kompis och middag hos ett par andra så henne gick det ingen nöd på. Men i övrigt har jag gjort så lite som möjligt. Går fortfarande runt i morgonrock och har inte haft någon aptit. Åt "frukost" vid 15-snåret, sen ett par majskolvar när barnen hade gått o lagt sig. Jag förstår inte vad det är med mig? Jag känner mig inte sjuk, har bara ingen som helst energi. Behöver jag ens säga att jag inte har sprungit sen i tisdags? Utmattning pga stress? Eller bara för lite järn och solsken? Kanske lite av varje?

Borde hur som helst ta en dusch och hoppa i säng, klockan är snart midnatt och jag har mycket att göra imorgon också. Apropå stressen... Det blev så när jag inte orkade idag helt enkelt. Men imorgon måste det göras, eftersom andra hamnar i kläm annars.

No comments: