Saturday, November 23, 2013

Lediga Lördag

Vaknade 10 över 8 i morse och funderade lite på vart barnen hade tagit vägen. Det visade sig att båda två sov fortfarande! S brukar annars sova max till halv 8 när han tar sovmorgon. Kvart över 8 var dock båda vakna, men på bra humör i spjälsäng resp. dubbelsäng, så jag fick ligga kvar till 10 i 9 innan det blev dags att fixa frukost. Lyx! Sen har vi alla hjälpts åt att städa E's rum (S definition av hjälpa till går dock mest ut på att riva ut grejerna som vi andra stoppar i lådor) och nu är A & E hos grannarna, S sover middag och jag funderar på detsamma. Det övergår mitt förstånd hur man kan vara så här kroniskt trött trots att man sover, men det är väl så med depressioner, att man inte kan vila bort tröttheten. Skönt att det inte händer nånting annat idag iaf. Imorgon vankas det barnkalas (IGEN!) men i övrigt blir det en lugn helg. Ledig tisdag, fredag och halva onsdag eller torsdag (mest troligt torsdag) i veckan som kommer. Just nu känns det som att det räcker gott o väl att ta mig dit på halvtid, att ens ta mig utanför dörren känns övermäktigt just nu. Eller upp ur soffan. Men så känns det å andra sidan ofta när jag är trött, så det kan ju vara lite av varje. Längtar till jullovet... Och min säng, jag tar mig dit en stund innan familjen vaknar/kommer hem. Hörs!

3 comments:

mamsen said...

Liknar utmattningsdepression. Krya på dig. Vad vill du ha för enkelt att göra till julafton? Vi blir nånstans mellan 10-13 pers.

Jess said...

jag kan köpa med mig vad som helst som är färdigt (sill, korv, ost eller nåt annat), men jag orkar inte göra några köttbullar eller knäck eller nåt som måste fixas med i förväg...

mamsen said...

Vi kollar vad som "blir över" till er :)