Tuesday, October 01, 2013

Tisdag

Det är tur det kommer folk o hälsar på emellanåt, så man får anledning att städa lite nu o då. Fördelen med marmorerade plastmattor på golvet är ju att skiten syns lite mindre, men när man står o skrubbar sig blå på en fläck innan man inser att det inte är smuts utan mattan så känns det kanske som att det hade varit enklare med ett enfärgat golv...

Träningen blev inte av idag (har ni hört det förut?) 9.5 timmar i statens tjänst tog ut sin rätt, så nu ligger jag på soffan istället och väntar på en stunds verklighetsflykt med Hollywoodfruarna. Det är mycket att rodda i just nu, med lite mer liv o rörelse på jobbet än det var när jag kom tillbaka i augusti. Fler killar, stökigare killar. Och naturligtvis kommer det in en ny när jag redan har tagit på mig extrajobb för att jag inte hade så mycket :) Utöver de vanliga uppgifterna så ligger fyra riskbedömningar på mitt bord de närmaste sex veckorna. Kommer kanske inte direkt bli mer ork för träning under tiden, men det känns ju inte så superkul att bara rulla tummar på jobbet heller. Ska försöka införa lunchträning lite oftare, så hinner jag inte bli så himla trött innan det är dags. Det blir bara väldigt klurigt när det är möten direkt efter lunch, för då är det inte lika enkelt att käka framför datorn. Men imorrn ska jag nog kunna få till ett intervallpass på lunchen.

En kanelbulle hade suttit fint. En varm en med mycket pärlsocker på. Men det får bli en kopp te och en frukt istället. Och fundera på om Isabel Marant har några intressanta plagg i höstens upplaga av H&M + designer = sant. Fanns ett par snygga kjolar tyckte jag mig se, men jag använder ju sällan kjol eftersom jag inte kan ha det i tjänsten. Men jag ska fundera ändå... Nu är det snart dags för en tripp till Hollywood, på återhörande!

No comments: