Tuesday, October 08, 2013

Slutkördare än slutkördast

Jag är officiellt slut i varenda liten muskelfiber i kroppen. Benen skakar så jag knappt kan ställa mig upp. Ett 8.5-kilometers intervallpass blev det ikväll, när jag väl kom mig för med att ta mig i kragen. I Äckelbacken fastnade jag IGEN, så där blev det en kilometertid rejält över snittet, men i övrigt hade jag bara en av åttakommafem som låg över 5:30. I backen landade jag på 6:46 (inte ens 5:46!) vilket gjorde att jag slutade på 48 minuter och 3 sekunder. Jag är ändå rätt nöjd med 5:39 i snitt, eftersom jag vet att om banan hade varit mer jämnflack och inte haft den där backen så hade jag landat runt 47 minuter och ett 5:32-tempo istället. Om jag inte har tagit ut mig för hårt så känns det rätt bra inför Hässelby på söndag. Om jag nu orkar hålla tempot hela vägen, för det var riktigt tungt sista 1-1.5... Och en bit i mitten.

Ser fram emot träningsvärk imorgon, det var länge sen.

No comments: