Monday, October 07, 2013

Halvmaran

Råkade anmäla mig till både Lidingö 15km och Stockholm Halvmarathon nästa år när jag väl kom igång. Började kolla träningsplaner för halvmaran och hittade en på Runkeeper. Så nu återstår att bestämma vad jag vill satsa på för tid; sub120 eller sub135. 120 känns i tuffaste laget, men 135 känns inte som någon ordentlig utmaning. Jag ska börja med mitt tvåmilapass här i slutet av oktober eller början av november, sen får vi se vad jag bestämmer mig för. Läste hur som det här i programmet: "All slow runs should be completed at 10:10 to 10:40 pace or slower." och jag ba VA? Ska jag promenera?! För jag går ju snabbare än sådär. Hur ska man tänka då?! SHOULD be completed liksom, inte bara att det är OKEJ utan det SKA vara så. Vi får väl se... Jag menar, 10+ minuter kan ju aldrig bli något annat än promenadtakt. Okej att springa långsamt, men man ska ju fortfarande springa. Eller?

No comments: