Tuesday, April 30, 2013

Valborg i soffan

Eftersom jag inte är uppvuxen i Uppsala så har jag lite svårt att förstå allt ståhej kring just Valborg. Men jag hade ändå planerat att ta mig ner till Ankracet och Forsränningen med barnen idag. Det var dock innan S blev sjuk, så av planerna blev alls intet. Med sjuk bebis, sovande make och en allmänt ohängd 4-åring blev det inte heller någon brasa på kvällskvisten. Lite trist, men barnens hälsa kommer såklart alltid först. Förhoppningsvis kommer det fler chanser att fira. S mår för övrigt bättre men inte bra.

Mina plankor hamnade på nån gammal brädgård nånstans den här månaden. Det blev bara 22 minuter... Först var det revbenen, sen gjorde jag de där 22 på 2 dagar och sen hade jag träningsvärk ett tag. Efter det så hade jag tappat bort all motivation whatsoever.. Imorgon är det maj och efter att ha kollat in magen i spegeln idag så insåg jag att det är dags att plocka fram motivationen igen, innan det är dags att dra på sig bikinin.

Nu ska jag kolla in andra avsnittet av Homeland. Det första var spännande, hoppas det håller i sig...

No comments: