Wednesday, April 03, 2013

Sjukis

S har sannerligen inte fått samma härliga immunförsvar som sin syster. Han har redan varit sjuk minst lika många gånger som hon har fast hon är 3½ år äldre. Okej, kanske inte riktigt lika många, men betydligt fler än hon hade varit vid 9 månader. I morse vaknade han vid 6 och spydde vid 7, ville inte ha frukost men fick i sig välling vid 9, sen lunch, mellis, middag och kvällsvälling och allt har stannat kvar. Så jag vet inte riktigt vad som hände... Hängig, gnällig och klängig har han varit mest hela dagen iaf,

Har trots gnällig sjukling haft en mycket produktiv dag. Började på att tvätta och städa lite mitt på dagen, sen hämtade vi E vid 14, var ute nån timme med henne och sen har jag städat, tvättat, sorterat och vikt tvätt och diskat resten av dagen. Jag är sjukt mycket mer effektiv med hushållsarbete när A är borta, vilket ju är helt värdelöst med tanke på att han aldrig är borta när jag är vaken.

Gjorde ett litet test på iform's hemsida. Jag ritade in en sträcka på deras karta. Sen kan man skriva in hur snabbt man springer sin sträcka. Jag ritade in sträckan jag sprang i måndags och tiden, vilket gav mig värde 42. Sen fick jag iofs leta lite för att hitta en tabell och tyda siffran, men när jag hittade den så visade det sig att för kvinnor 30-39 år så är 42 ett bra värde. Och det var MED vagn! Yay me :D

Här får ni tabellen, så slipper ni leta. Och nej, jag gjorde inte testet, utan skrev bara in min tid på kart-sidan och fick fram värdet. När det blir lite mindre grus ute kanske jag gör Cooper också, vi får se.

Nu unnar jag mig ett par bitar choklad och tittar ut hur jag ska få ihop morgondagens rutt. Sen blir det sängen.


No comments: