Thursday, April 04, 2013

42:25

Ibland slår jag mig själv så hårt med häpnad att det nästan gör ont. Kolla in de här tiderna från mina kilometrar idag:
5:28
5:46
5:39
5:30
6:11
5:58
6:10
1:44 (0.32 km)

Totalt 7.32 km på 42:25! Jag som verkligen försökte hålla ett lagom tempo genom att sjunga (= mima) med i låtarna på iPoden... :-D Dessutom persade jag på halvmilen under de första fem, 28:33 (tidigare 28:43). I rättvisans namn så var det lite mer nerför än vanligt, men mest någorlunda platt o även lite uppför. Gjorde ett nytt test på iform, det som jag skrev om igår. Mitt konditionstal idag, utan vagnen, hamnade på inte mindre än 46! Gränsen för utmärkt går vid 48... (Läs förra inlägget om ni inte redan har gjort det, så får ni koll på vad jag pratar om). En mycket bra dag helt enkelt. Det har varit många såna senaste veckan o tyvärr säger erfarenheten att efter tre bra pass brukar jag gör ett eller två dåliga, innan jag presterar på nån medelnivå igen. Men för nu svävar jag vidare på mina små rosa moln ett par dagar tills det är dags att landa med en duns.

Apropå min nya klocka: När man laddar upp sina resultat på garminconnect.com så visar den medelhastigheten för rundan och inte bara varvtiderna! Och idag, dag 8, varnade den för lågt batteri under rundan. Alltså dags att ladda en gång i veckan.

Har införskaffat nya gummistövlar och stickesockar till E idag. Stadium har haft 3 för 2-rea ett tag och enligt ett utskick jag fick förra veckan skulle den sluta igår, men då var S sjuk så jag kunde inte åka iväg. Lite tjurigt, men sånt är livet. Men när jag kom fram till Stadium idag så hade de förlängt rean, så ett par sneakers utan hål till mig (jag vill också ha torra fötter tack!) och två par gummistövlar till E, ett par hemma och ett par på dagis. Perfekt! Träffade en av alla söta februaribebisar i bekantskapskretsen också, så liten... Tänkt att S var så liten alldeles nyss! Och nu är han så stor. Min lilla bebis som försöker gå runt vardagsrumsbordet när han håller i sig...

Såg ett säkert vårtecken på vägen till Stadium idag också: Grusbilen! Den som sopar ihop alltså, den som sprider ut får gärna hålla sig undan 10 månader till. Åh vad härligt att se tomma vägar. Det gjorde att det började klia i benen på mig igen, trots att jag sprungit så det brände i benen och gav blödande skavsår på båda fötterna ett par timmar tidigare...

Jaja, nu är det dags för Johan Falk.



1 comment:

AnnieeG said...

BRA!