Wednesday, April 24, 2013

One of those days

Reader discretion adviced! Inlägget innehåller mycket gnäll och känsliga läsare varnas.

Idag har bara varit "en sån där dag". Ni vet, en sån där när man spiller både kaffe och pesto på sig själv och blir nerkladdad med gröt av en bebis. En sån där dag när man tar på sig tröjan 8.23 och den är smutsig 8.26. En sån där dag när bebisen är trött men vägrar sova, så man blir helt trött i huvudet av att lyssna på tröttskriket. En sån där dag när 4-åringen inte lyssnar, bara skriker och dessutom är för trött för att orka och blir sådär alldeles trött-ledsen när man säger ifrån. En sån där dag när 4-åringen inte tänker sova på kvällen fast hon är trött. En sån där dag när man inte ens kan stava ett blogginlägg utan att sudda femtielva gånger... Till råga på allt har jag dragit igång magkatarr efter för mycket kaffe på sistone. För att inte tala om alla människor jag har stört mig på idag. Vilket inte är jättemånga, men tillräckligt för att det ska bli drygt. Om jag stör mig på folks Facebook-statusar skulle man ju kunna tycka att jag kan hålla mig borta från FB, men nej. Istället sitter jag där o gnäller över vad folk skriver om. Som att alla älskar min uppdateringar jämt?!

Bla bla bla bla bla. GNÄLL!! Nu får det vara nog.

Tur att vi fick avsluta dagen med att ha härliga vänner här på en vanlig enkel vardagsmiddag < 3 Ibland (rätt ofta!) hittar man det fina i det enkla. Nu ska jag ta en varm dusch och sen krypa ner i sängen. Imorrn ska jag springa, ser fram emot det.

No comments: