Tuesday, April 02, 2013

Kycklingsoppa

Hade en mycket tillfredsställande dag i löpspåret idag. Planen var att förlänga min vanliga runda, om jag nånsin ska nå mina 10km så kan jag inte fortsätta harva på runt 5-6 hela tiden. Så idag kombinerade jag två av mina ordinarie rundor och tänkte att det borde bli nånstans mellan 7-8 istället. Räknade inte in uppvärmningspromenaden, men sprang 7.3 km på 47:23 med vagnen. Snittade alltså 6:29. (Apropå min/km så har jag inte hittat nån snittfunktion på klockan, utan den visar för varje varv. Jag loggar dock all min träning på div. forum och där brukar snittet räkna ut sig självt. Det där med 7 varv måste jag dock ha drömt, för idag visade den 8 utan problem. En parentes till dem som vill känna sig berörda). Dagens första tre km kändes det som att jag flög fram, vagnen till trots (6.10, 6.14, 6.05), sen började det gå lite långsammare. Men jag är ändå nöjd! Det gick i ett hyfsat tempo med vagnen och det var det längsta jag sprungit utomhus sen jag sprang Hässelbyloppet hösten 2011. Motljus första halvan av vägen var fruktansvärt jobbigt, men det verkar dyrt med löparvänliga solglasögon... Undrar om man kan sätta fast de vanliga under hårbandet så att de sitter kvar? Känner mig fortfarande bländad, 9 timmar senare.

Efter lunch o dusch tog jag med mig E till centrum i jakt på strumpor och grillad kyckling. Lagade en superenkel kycklingsoppa till middag, det mest krävande momentet var att ta bort köttet från kycklingbenen. I övrigt var det bara att koka pasta, sen koka upp buljong (man hade säkert kunnat koka pastan direkt i buljongen om man hade tänkt ett steg längre från början) och sen i med lite wokgrönsaker och så kycklingen. Ingen smaksensation som fick tungan att hoppa o dansa av glädje men helt klart tillräckligt gott i förhållande till hur enkelt det var. Och med gott bröd till så blev det ännu godare.

Nu ska vi kolla Snow White and the huntsman, på återseende!

No comments: