Saturday, April 20, 2013

Det går bra nu!

De senaste dagarna har jag haft koriander på nästan all mat. Jag vet inte vad grejen är, för jag är definitivt inte gravid, men det är ju så GOTT! Koriander verkar vara en sån där love eller hate-krydda, en sån man antingen gillar eller inte. Jag har aldrig träffat nån som tycker det är bara "okej". Men det var en parentes.

Min morgonrunda uteblev i morse. Hade en deal med A att jag skulle vara klädd och redo att springa på studs när han kom hem från jobbet om det skulle bli nåt, men barnen sov så länge i morse att jag inte hann göra mig i ordning :-O Sovmorgon till 8.30, minns inte när det hände senast förutom när jag hade influensa för ett par månader sen. Men sen kom jag på att jag ju kunde springa på kvällen, när S lagt sig och medan A nattade E. Sagt och gjort, hoppade över middagen för att orka springa och sen gav jag mig ut. Det var en sån där dag när det kändes som att jag hade kunnat springa hur långt som helst men eftersom A skulle till jobbet var jag tvungen att komma hem innan han skulle åka, så det blev bara 7.6 km. På 42:38. Snitt 5.31 per km! Dessutom var kvällen HELT FANTASTISK! Ca 10 grader och soligt, perfekt att springa i! Mitt mål är att springa utan vagnen åtminstone en gång varannan vecka, för att testa "den riktiga" formen. Nu i april har jag sprungit ca var tredje pass (1 i veckan) utan vagnen och det går ju så mycket fortare då! Det är riktigt bra att springa med vagnen, det ger en annan uthållighet och styrka än vad jag är van vid sedan tidigare. Jag menar, jag springer ju nästan lika snabbt med vagnen nu som jag gjorde utan den för 1½ år sen!

Kom hem och mötte i princip A i dörren, på väg till jobbet. Dusch och middag och nu har jag landat i soffan för en soft lördagskväll med mig själv, Rachel, Phoebe, Monica, Joey, Chandler och Ross. Swell!

No comments: