Wednesday, March 20, 2013

Vårtrötthet?

Vaknade i morse efter ca 8 timmars sömn, tro't den som vill! Nog för att lillfisen var vaken ett par ggr under natten, men det var snabbt avklarat och är man "van" att vakna vid 5 så är ju 7 nästan att betrakta som sovmorgon. (Jag kommer iofs aldrig vänja mig vid att vakna kl 5 och kommer heller aldrig att anse att 7 är sovmorgon). Trots det så var jag så fullständigt genomtrött i hela kroppen, så när samma lillfis bestämde sig för att sova middag vid 10 så bestämde sig mamman för att inte vara sämre hon. En timme senare vaknade jag av att väckarklockan ringde, Gubbis sov fortfarande. Och jag var precis lika trött som innan jag somnade. Vad är grejen!? Var så här nära *måttar mellan tummen o pekfingret* att avboka träningen, men tog mig i den där berömda kragen och åkte iväg ändå. Sen kan man ju fråga sig till vilken nytta, då jag inte fick någonting gjort när jag väl kom till gymmet! Började med 10 minuter promenad på bandet för att värma upp. Sen tänkte jag springa men det tänkte inte mitt ben, så då gick jag till crosstrainern istället. Efter 10 minuter på den gav jag upp helt - jag hade ingen som helst motivation att träna idag. Tog en dusch och satte mig i bastun en stund istället. Fruktansvärt meningslöst pass! Ska se om jag orkar komplettera det med lite yoga ikväll. Tröttheten sitter fortfarande i. Hur kan man vara så här trött dygnet runt fast man sover (och inte är gravid)?! Tydligen ska motion vara bra mot vårtrötthet (Expressen brukar ju vara en tillförlitlig källa...) men jag är inte mindre trött för att jag tränar. Inte för att jag sover både natt och dag eller för att jag träffar vänner heller. Och inte för att jag håller fast vid rutiner och undviker stress. Ljusterapi har jag svårt att tro hjälper så här års och om någon säger något annat så kommer jag ändå inte lägga mina surt förvärvade slantar på det. Återstår bara att planera något roligt att se fram emot... Vad finns det för roliga gratisnöjen?

Nä, nån yoga blir det inte ikväll. Ska se om jag hittar några hallon i frysen istället och kanske se ett par avsnitt av Vänner innan jag går o lägger mig.

No comments: