Wednesday, March 27, 2013

Soliga onsdag

Om man vaknar 5.43 och sen sover middag i 2½ timme vid 9.30, varför sover man inte säg 1½ timme till från början och sen sover middag i 1 timme istället? Nu blev ju hela min dag alldeles snurrig för att en viss liten herre tyckte det var en bra idé att vakna före klockan 6 i morse! Vi somnade om vid 9.30 och vaknade 12, båda två. Superskönt, men desto stressigare med allt annat, dvs träningen, då Gubbis åt frukost kl 6 och således ville ha lunch när vi vaknade och vi kom inte ut förrän vid 13. Jag som hade tänkt springa vid 11, för att slippa stressa till dagis vid 14... Nu kom visserligen A hem från sin brandskyddsutbildning tidigare, så han hämtade E, men jag hade ju kunnat komma dit alldeles genomsvettig också. Inte optimalt.

Jag har aldrig sett mig själv som nån klockmänniska, till skillnad från vissa jag känner som köper klockor som andra köper löpartights. Men mitt nya köp är mitt bästa accessoarinförskaffande sen jag köpte min förra klocka för 8 år sen! Eftersom den även funkar som en vanlig klocka så har jag haft den på mig hela dagen. I < 3.

Nu är klockan mer än sovdags. Imorgon ska jag ut på äventyr igen, så bäst att hoppa i säng. Gonatt!

No comments: