Monday, March 11, 2013

Premiär

Idag var det dags för en premiärtur med nya joggingvagnen. Man skulle kunna sammanfatta det med "May I die now?"... Jösses amalia, det var helt galet tungt att springa! Inte pga vagnen, den rullade hur bra som helst, men däremot var det fyra veckor sen jag sprang senast o de senaste två har jag knappt tränat alls pga sjukdom. Det kändes i kroppen! Gick nästan lika mycket som jag sprang tror jag, iaf tidsmässigt. Summa summarum: jag gillar vagnen men i övrigt ett skitpass. Dessutom kraschade musikappen mitt i och jag fick tillbaka vissa känningar i det onda benet (som kändes bra innan).

Mina februari-plankor gick åt skogen när jag blev sjuk, landade på 53:25. Hade redan innan influensan tog mig bestämt att öka tiden till 90 minuter i mars, sen fick jag för mig att jag skulle ta igen de sista 6:35 från februari och så avrundade jag till 100 minuter jämnt. Än så länge har jag fått ihop drygt 25, så jag har en del att ta igen men det klarar jag! :-) Satte nytt PB med 3 minuter blankt i förra veckan och 10.35 i en session (dock 10 plankor) några dagar senare. Testade nåt som kallades Random song timed plank, att slumpa fram en låt i mp3/iPod/telefon och planka igenom den. Det var då jag satte 3-minutersplankan, till My heart is refusing me. Sen dess har jag dock inte lyckats komma igenom en hel låt i en planka...

Ska nog ta ut vagnen på en tur imorrn också om vädret och benet tillåter, det var så skönt att vara igång igen! Underbara vår.

1 comment:

Josefine Azrang said...

3 min? ! Ohh my. ..bra jobbat:)