Thursday, March 21, 2013

Vårshopping

Var på jakt efter byxor till Gubbis idag, då han aldrig lyckas ha samma byxor mer än en dag innan de är helt nersmutsade. Hittade den här söta hatten till E också, kunde inte motstå när hon bad att få den till sommaren.

Sen hittade jag den här fantastiskt fina väskan till mig själv och tyckte att jag förtjänade den, eftersom jag är jag. Nån annan anledning behövs sällan.

Nu kan vi vara redo för sommaren i all sin prakt! Jag längtar efter fina klänningar, vita byxor och färgglada linnen, gröna träd och värme (strålande sol har det ju varit rätt gott om på sistone så det behöver jag inte toklängta efter).

Imorgon blir det en sväng till öppna förskolan, sen ska jag på make up-lektion på Make Up Store. Fick ett presentkort när jag fyllde 30 och insåg häromdagen att det går ut på lördag :O Tur att det fanns tid :) Behöver dessutom fylla på sminkförrådet lite och det ingår ju produkter till samma värde som lektionen kostar, så det var ju ypperligt passande. Måste passa på att införskaffa lite schampo också, för att inte säga bara njuta av möjligheten att vara på stan ensam.

Efter mitt fullständiga misslyckande på gymmet igår bestämde jag mig för att det var dags att springa idag. Det går fortfarande inte fort, men 6 kilometer blev det (på 43:11). Sprang inga långa sträckor i taget, som mest ca 10-12 minuter, men benet kändes bra och när jag hade stretchat kändes det ännu bättre. Det blåste hej vilt, vilket i kombination med vagnen gjorde det fruktansvärt tungsprunget idag, men jag kom ju runt iaf! Och tiden kan jag jobba på hela våren. Sen inbillar jag mig att det är bra att träna med vagnen, för då kommer jag bli positivt överraskad av mina tider på loppen eftersom det är mycket lättare att springa utan vagn.

Jaha, om man skulle ta o knoppa lite då.

No comments: