Tuesday, March 26, 2013

Okynnesshopping

Igår satt jag som sagt och funderade på om jag skulle köpa en GPS-klocka eller inte - idag var det 20% medlemsrabatt på alla GPS-klockor på Stadium, så jag slog till på en Garmin Forerunner 10. Nu mäter den ju inte bara distans, utan tid, kalorier och hastighet också. Man kan ställa in vilken hastighet man önskar hålla och så säger klockan till när man springer för fort/långsamt, vilket gör det enklare att hålla en hastighet som gör att man orkar hela vägen. Eller för den delen intervalltider, om man vill springa intervaller. Däremot går det inte att ställa in intervalldistanser. Som grädde på moset är den nätt. Och rosa!

Och det verkar inte bättre än att jag har fått igång iPoden också, åtminstone kommer jag till tränings-spellistan... Däremot kommer jag inte därifrån, men det är ett världsligt bekymmer - jag har all musik jag behöver för att springa. Det enda jag inte kommer kunna göra när jag springer utan telefonen är mina zombie-missions. Jag har visserligen bara ett par stycken kvar, men det kommer ju en ny säsong om nån månad... Men det ska ändå bli ganska skönt att slippa ha telefonen i fickan. Jag ser fram emot att det ska bli ett par plusgrader imorgon så jag får testa klockan :)

Har även införskaffat kycklingtyg åt E idag, så nu är halva lägenheten luddig. Jag tog en sån där klädrulle och drog av det värsta från mig själv när jag hade klippt till tyget - fyra lager papper behövdes. Jag ser inte fram emot att ha den där dräkten liggande i utklädningskorgen, samtidigt som det känns bittert att slänga den direkt. What to do, what to do?

Ja idag var stora shoppingdagen. Jag har inte okynnesshoppat på evighetslänge, men idag blev det både det ena och det andra. En kavaj som jag velat ha sen förra sommaren, GPS-klockan, ett par löpartights (...), lite sommarkläder till E m.m. Det enda jag inte kom hem med som jag hade planerat var ett par söta ballerinaskor som jag sett, men det berodde mest på att jag inte hann. Men det kommer ju fler dagar...

No comments: