Sunday, May 03, 2015

Sena kvällar och slöa morgnar

Imorgon blir det verklighet med besked igen när klockan ringer 5.55. Det mest intressanta är väl hur jag ska lyckas få liv i barnen, som sov till efter 9 idag också. Känns jobbigt att ge dem en långvecka nu (var tredje vecka har de fler långa dagar än de andra veckorna), men efter den här är det bara två sådana veckor kvar. Det är lite overkligt, att det bara är två månader kvar tills de slutar. Och ännu mer overkligt att E börjar skolan efter sommaren.

Hon verkar ha hittat en kompis på gården, en tjej hon lekte med för ett par veckor sen och som var ute idag också, hon ville hemskt gärna leka med E igen. Det skiljer bara ett år på dem och det känns bra att den andra tjejen också vill leka med E. Det är rätt många barn på gården, men inte så många i E's ålder, så det här känns skönt inför sommaren.

Dagen blev lång frukost och sen städ till hockeyn. S utbrast efteråt "Har du gjort i ordning här? Nu blir jag ARG! Lägg tillbaka allt igen!" Sköning :) Tog med mig honom på veckohandling efter matchen. Ett tag var ensam på Maxi nästan detsamma som semester, riktigt så känner jag inte längre. Men det känns lyxigt att kunna åka med ett barn i taget och jag har sagt ifrån att åka ensam med båda just till veckohandlingen. De trissar upp varandra och sen drar de åt varsitt håll... Vem ska jag springa efter då utan att den andra blir ledsen eller kommer bort? Men att åka med en i taget är mysigt < 3

Däremot blev det ingen träning idag, den tiden försvann i städningen och handlingen. Helt plötsligt var klockan dags att laga middag. Köttsoppa blev det, kokade högrev i köttfond 2½ timme. Tur den sköter sig själv... I med lite potatis och morötter och tada. Enkelt, mycket godare och förmodligen något nyttigare än burksoppan som A envisas med att vilja ha om han får välja... Gör ett nytt försök på det där med träning imorgon, innan A åker till jobbet. Men just nu är det dags att borsta tänderna. E är fortfarande vaken, 22.30... Blir roligt imorgon bitti. Men å andra sidan visste jag ju redan att det skulle bli så efter de senaste dagarna. Desto tidigare i säng imorgon förhoppningsvis.

No comments: