Saturday, May 02, 2015

En man som heter Johan


Johan Rheborg levererade i rollen som Ove, på Rival. Jag var lite orolig för hur man skulle få in hela boken i en monolog, men han lyckades och jag både skrattade och grät om vartannat, precis som när jag läste boken. Det händer inte ofta, men den här gången blir det fem av fem pumpor.


Det ges fler föreställningar i höst, jag rekommenderar alla att spana in Ticnet snarast!

Efteråt gick vi på Pitchers och tog en hamburgare med K&K innan vi hämtade barnen. Maten var okej, men servicen under all kritik. Vi fick börja med att be om en meny, sen tog det hundra år innan någon kom och tog en beställning. Jag skojar inte när jag säger att det tog 45 minuter innan vi väl fick mat och då var det inte ens särskilt trångt på stället.

Efter fyra sena kvällar så hoppas jag att barnen sover lika bra imorgon som de gjorde idag. Jag vaknade 9.45 av mig själv, då sov E bredvid mig i sängen och S med A i sitt rum. Det tog inte många minuter innan S kom tassande dock, men det kan man ju leva med vid den tiden. E pratar fortfarande om att det var läskigt med taxin i torsdags, lilla hjärtat < 3

Imorgon vill jag springa, hoppas vädret håller ihop en liten stund åtminstone. Men först ska jag sova! Godnatt.

No comments: