Friday, May 08, 2015

Fantasi och verklighet

Ibland kommer jag på mig själv med att nästan tro på att den där tanken som just for genom huvudet var sann. Som när det står en bil i diket, då har den nog agerat flyktbil i ett brott och förövarna har dumpat den och bytt just där. Bäst att lägga regnumret på minnet, ifall jag blir inkallad som vittne.

På den lilla vägen som leder ut till stora vägen hem från jobbet idag låg det en minibussvariant framför mig. Plötsligt saktade den in så att den typ stannade. Direkt i min hjärna var flickan vid vägkanten utsatt för ett potentiellt kidnappningsförsök - tur att jag var där och avstyrde det med min blotta närvaro! Vem vet vad som hade kunnat hända om de inte sett mig i backspegeln. Färden fortsatte och i min hjärna satt nu flickan ändå i bilen, jag måste ringa polisen! Jag var så inne i min fantasi att jag nästan både tog upp telefonen och var redo att följa efter ut på E4! Nu tog bilen dock inte av ut på E4, tur det, jag kanske hade hamnat i Piteå innan kvällen var slut... Jag måste sluta kolla på filmer...

Ni andra då, hur har er dag varit? Räddat några kidnappningsoffer?

2 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Du sa det själv, du måste sluta titta på filmer, i alla fall den sortens filmer, det undermedvetna påverkas mycket mer av vad vi ser än vi tror, därför är det viktigt att fylla sig med bra saker, t.ex. Guds ord, som blir mer underbart ju mer man läser det och ju mer man tar in, för det lever.
Nåd o frid svärmor, kram till barnen.

AnnieeG said...

Jag har rätt livlig fantasi jag med, men har inte räddat nån just denna helg ;-)