Saturday, May 02, 2015

Fyra helger - sjutton roliga grejer

Jag hatar att boka biljetter. Att kombinera pris och tillgänglighet... Är det t.ex. värt 1500 extra för att flyga från Arlanda istället för Bromma och slippa den extra resan till flygplatsen? (Att det är värt extra för att flyga istället för ta tåget är inte en diskussion, särskilt när barnen ska med). Idag bestämde jag mig för att det är mer värt att ta bilen till Bromma (fick bra pris på långtidsparken, så jag kom ändå undan billigare än att flyga från Arlanda). Längtar till Umeå < 3 Jag och barnen åker upp om några veckor, ska träffa vänner och njuta av att bara vara.

Precis som idag. E har nämnt gårdagens incident vid nåt tillfälle, men verkar överlag rätt harmonisk och inte alltför traumatiserad. Skönt!! Båda barnen sov gott i morse och jag behövde inte gå upp förrän 8.15 för att göra välling. Sen gjorde A frukost och jag låg kvar i sängen ett par timmar till. Vet inte riktigt vad som hände sen, men strax före 12 somnade jag helt oförhappandes och sov middag 1½ timme med S. What?! Tog en cykeltur med hela familjen efter det och handlade lite, när vi kom hem ville E bada och S ville ha leksällskap i rummet, "Kan du stanna här en stund?" < 3 Efter middagen kollade vi Lotta på Bråkmakargatan ihop innan hockey-VM tog vid. Barnen hängde med i första perioden, under andra passade de på att leka lite lugnt på varsitt rum och innan tredje hamnade de i säng båda två. Nu sitter jag här och skriver en tråkig redogörelse för dagen som varit, helt utan vare sig känslor eller intressant innehåll.

Det händer mycket roligt i maj det här året. Imorgon blir det En man som heter Ove med Johan Rheborg på Rival, ihop med A, en av mammorna och hennes karl. Längtar! Tjejmiddagen nästa helg blir en hemmamiddag (inte hos mig) så då behöver jag åtminstone inte fundera på vad jag vill äta, vilket känns skönt just nu när jag har tre restaurangbesök att se fram emot resten av månaden. Funderar över vart man bör boka bord för Stockholmshelgen med JoA om två veckor. Koh Phangan tänkte jag ena kvällen, men sen står det mellan indiskt, grekiskt eller italienskt för den andra... Sen kommer Umeå och sista helgen i maj blir det middag med kollegorna...  Mellan alla restaurangbesök ska jag dessutom hinna med både kosläpp och gäster. Jobbigt liv :) Men Beach 2015 vet jag inte efter all mat...

Nu måste jag iaf sova. Over and out.

1 comment:

Honung said...

grekiskt, kamarina (om dom finns kvar) på gotlandsgatan :)