Wednesday, May 20, 2015

Kaffeklubben

Kaffeklubben är en dansk ö utanför Grönland, det fick jag lära mig i förrgår.

Det går visst rykten om min och kollegornas s.k. kaffeklubb på jobbet. Arbetsgivaren har en nolltolerans mot alkohol, man får inte ens bjuda in till samlingar som inkluderar alkohol via tjänstemailen. Så vi brukar bjuda in till en kopp kaffe. ”Visst är det ditt gäng som har en kaffeklubb?” frågade skolchefen förra veckan. Jajjemän. ”Mitt gäng” är behandlings- och utredningssekreterarna, en nätt liten grupp på ca 10 pers. Någon annan som stod bredvid frågade vad kaffeklubb innebar, så skolchefen förklarade att vi träffas och ”dricker kaffe” med jämna mellanrum, dvs. går ut och äter middag med tillhörande valfri dryck. Brukar vara mycket trevligt. Nästa gång vi ses blir nästa vecka och jag ser redan fram emot att äta god mat och chit chatta om nåt annat än jobb en stund.
Idag jobbade vi i Västerås, närmare bestämt på Prison Island. Sjukt kul!! 883 poäng lyckades mitt lag skrapa ihop på 3 timmar i cellerna, det räckte till en 729e plats av 7317 lag senaste året (så topp 10% iaf), en andraplats av dagens 22 lag. Fysiska grenar är inte min grej, så att slänga sig i lianer och undvika laserstrålar samtidigt fick de andra klara bäst de ville. Jag är smidigare i hjärnan :) Jag är fortfarande lite klurig på ett matteproblem som jag inte lyckades lösa, ska se om jag kan få till det nu på kvällskvisten. 
Förutom det är jag glad att jag inte bokat helgens Norrlands-biljetter via Sas, då de ställer in över 100 avgångar fr.o.m. midnatt och vi åker på fredag... 

1 comment:

mamsen said...

Det blev en kort strejk men du har säkert gjort ett bra val ändå ;)