Wednesday, May 13, 2015

Bärbydagen 2015

Vi hade inte direkt tur med vädret idag, men trots det lyckades ett par hundra pers (not kidding) hålla humöret uppe utomhus i 8 timmar. Femkamp, volleyboll, grillning och fotboll stod på agendan. Jag är helt imponerad av allas insatser (min egen bestod dock mest av att stå ute och frysa, trots att jag tyckte jag klädde på mig sjukt mycket i morse!) Alla gör sitt bästa och kämpar för att ha roligt, smått fascinerande också att på alla de år som mästerskapen funnits (vilket borde vara sex år vid det här laget) så har vi inte haft en enda avvikning, trots myllret av folk och avsaknaden av staket. För den som vill dra så är det världens chans, men ingen har ens försökt.

Det var det om den dagen. Jag är fortfarande frusen och har rena lakan i sängen. Två goda anledningar att hoppa in i duschen. Ser fram emot långhelg nu och hoppas på att barnen är lika trötta imorgon som de varit de senaste dagarna när de faktiskt behövt kliva upp på morgonen... Annars är det ju en klassiker att de är trötta i veckorna och pigga på helgen, men jag håller tummarna!

No comments: