Monday, May 11, 2015

Barn och annat



Vissa helger är så intensiva att måndag känns som semester när man får åka till jobbet. Helgen som gick var intensiv, men inte så att det blev semester i morse. I lördags hade E en kompis här samtidigt som A hjälpte våra fd grannar att flytta.





Sen var jag på tjejmiddag med mammorna på kvällen. Jag är så glad för mina mammor < 3 God mat, trevligt sällskap, en lisa för själen.

Igår blev det kosläpp i regnet. Vi var inte kvar så mycket längre än nödvändigt, men det var roligt att se kossorna iaf, även om man inte kan tro det när man ser bilderna... Efter det fick vi lunchgäster från hufvudstaden och sen var liksom den dagen också slut.


Just nu sitter jag här och är frustrerad; över att Frankrike leder med 2-1, över att tv4play strular, över bristande kommunikation och över att arbetsveckan bara blir två dagar effektiv arbetstid, då onsdagen blir en idrottsdag med hela institutionen. Bärbydagen brukar vara en trevlig tillställning, men det blir inte mycket jobb gjort de här dagarna. Fast jag ser verkligen fram emot att få tillbringa hela dagen på jobbet i träningskläder! :)

Ser även mycket fram emot helgen, som blir lyxlyx för två slitna mammor. Två nätter på hotell utan barn, två hotellfrukostar, två middagar ute, shopping, gym på hotellet och hyfsad prognos för en löptur utmed Årstaviken på lördag.

1 comment:

Anonymous said...

Underbart underbart ska det bli:) /Jo