Monday, May 25, 2015

Måndag

Fast det känns som söndag, mest för att jag har varit ledig idag och börjar jobba i morgon.

Helgen var alldeles förträffligt trevlig och nu är jag trött. När dygnsrytmen är ur led och man dessutom somnar i bilen hem från flyget, då är det dock inte helt enkelt att sova på kvällen. Det har S fått erfara från första parkett ikväll. Och när inte barnen sover, så sover ingen annan heller. Tyvärr tror jag att jag lider mer än han av det just nu (strax efter kl 22). Han sitter på golvet och bygger lego, "Mamma, titta på min krokodil!" Själv är jag betydligt tröttare och skulle helst bara vilja sova pronto, men A jobbar så jag kan ju inte gärna lämna S ensam. Just imorgon finns ingen flexmöjlighet heller, så det är upp vid sex som gäller vare sig vi är vakna eller inte. Tror jag ska passa på att duscha nu ikväll, när jag ändå inte får sova, så slipper jag åtminstone ett moment i morgonstressen. Kanske gör i ordning lite frukost att ta med också.

Hur trevligt och skönt det än är att få fara iväg en sväng så är det ändå alltid skönt att komma hem och sova i sin egen säng! Imorgon fyller A år, men han har bett att få bli firad på torsdag när han har jobbat klart. Det känns väldigt bra, för jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska köpa i present... Nu har jag två dagar till på mig att fundera ut något.

No comments: