Thursday, May 01, 2014

Maj blev något skönare

Är det nåt jag är bra på så är det att hitta ursäkter för att slippa träna. Snön o kylan imorse gjorde mig alldeles less redan från början och ju längre dagen gick, desto mer ont hade jag nog i benhinnorna eftersom skorna börjar bli gamla o slitna. Kanske druckit för lite vatten under dagen. Och skavde det inte lite bakom örat också? Då kan man ju inte ha några solglasögon på sig. Sen blev ju klockan rätt mycket, så energin från lunchen hann gå ur kroppen och springa direkt efter middagen går ju inte, det vet ju vem som helst och sen helt plötsligt så var det nog dags att natta barnen och A skulle iväg till jobbet... Jaha, ingen träning idag heller då. Så kan det gå! Jag ser fram emot lördag istället och tänker att jag iaf får till två pass i veckan, vilket ju är betydligt bättre än inget pass, som det såg ut under större delen av mars-april när bilen stod på verkstad och jag blev dunderförkyld. Nu är det knappt fyra veckor kvar tills halvmaraschemat startar och så fort jag får mina nya skor så ska jag få in tre pass i veckan. För helt ärligt, jag HAR känt av benhinnorna de senaste dagarna. Vore ju dumt att ta onödiga risker. Sen lovade jag mig själv i höstas att löpningen ska vara lustfylld i år, så inga pass för att det "ska" vara så, utan för att jag vill. Vill springa, vill orka, vill må bra. Och för att uppfylla just de delmålen så räcker det iaf än så länge med två pass i veckan för mig, det tredje är mest för att utvecklas.

Gränby blev en flopp på många vis. Hade för avsikt att köpa mig någonting fint eftersom jag hade ett presentkort och råkade få en ekonomisk bonus som jag inte hade räknat med häromdagen. Presentkortet glömde jag hemma, men det gjorde ju inget eftersom jag inte hittade nånting av intresse. Inte ens träningskläder. Lunch med barnen o fika med MG istället, allt som allt var vi ändå borta typ hela dan.

Laddar för ett par dagar i Sthlm, med 35-årskalas och playdate. På återhörande!

No comments: