Wednesday, May 14, 2014

Finn fem fel. Eller fler.

Stylisten för fotograferingen av det här huset vet åtminstone hur man skapar PR - gör något oväntat och helt knäppt, så sprider sig annonsen inte bara på Hemnet, utan även på Facebook (och säkert någons blogg också...) Ja, hade jag 6.4 miljoner skulle ett paprika-hus kanske vara något. Men jag hade nog hellre köpt ett hus här i Uppsala, med eller utan paprika. Lägenheten vi kollade på i helgen landade ca 100 000 över vad vi tyckte den var värd (utifrån vad andra i samma område gått för) men pratade med mäklaren idag och hon har eventuellt en lägenhet till på gång i slutet av sommaren, så vi väntar vidare.

"Ja kycka om Tetti" sa S igår. Idag förkortade han det helt enkelt till "Ja om Titti" (hon får byta namn lite nu o då). Jag blir helt lycklig i hjärtat. Nu är jag dock mest bara trött, efter en tröttsam nattning av gnälliga barn som väckt varandra (mest den ena som väckt den andre om sanningen ska fram), så det blir sängen. På fredag bär det av hem till rötterna, när jag o E åker på kvalitetstidshelg till syster i Värnamo. Ser fram emot en fredagkväll och en halv söndag i bilen, kan nog hinna avverka både ett och två samtalsämnen om det vill sig väl. Eller så somnar hon, vi får se.

No comments: