Friday, April 18, 2014

Mental magsjuka

Vaknade av att klockan ringde i morse. Började fundera på varför, eftersom jag var ledig. Sen såg jag att det var fredag, så då började jag fundera på varför jag trodde att jag skulle vara ledig. Sen kom jag ihåg allt o somnade om till 10-snåret. Nice!

Igår ringde de från dagis på fm, E hade kräkts. A svarade inte i telefon, så jag fick stressa igenom medicindelningen på jobbet, rotade fram bilnyckeln och hoppade in i bilen. Hämtade barnen o gick hem med dem, lämnade över till A och stressade tillbaka till jobbet. Hur man kanske helst inte spenderar lunchtimmen... Jag blir aldrig magsjuk, blir jag det så brukar det vara något jag ätit. Däremot blir jag illamående så fort nån nämner magsjukan och således trodde jag resten av dagen att jag skulle få tillbringa påskhelgen i fosterställning. Idag är jag dock frisk igen :-)

I slutet på mars frågade en viss radioprogramledare vilken artist hans kollega helst skulle vilja se o Så mycket bättre. Jag minns inte vad svaret blev men jag tänkte iaf Carola för min del. Nån dag senare, 1 april, sa de i samma radiokanal att hon var klar för programmet, men jag vågade inte lita på det förrän det fortfarande sades så för några dagar sen. Kul, tycker iaf jag.

Nu ska jag steka pannkakor o fundera på ett träningspass. Glad påsk på er!

No comments: